Rola piosenek w nauczaniu języka angielskiego
Piosenki uczą nas w sposób skuteczny prawidłowej wymowy słów i fraz.
Uczą fonetycznej wymowy słów za pomocą prostych i rytmicznych tekstów.
W piosenkach język brzmi bardzo naturalnie, nie jest tak sztuczny i strukturalnie logiczny jak w podręcznikach. Język w muzyce jest bardziej płynny i spontaniczny. Daje większą lekkość i przyjemność w nauczaniu.
W wielu piosenkach, pod względem gramatycznym jest masa błędów. W tej kwestii lepsze są podręczniki.
Z drugiej strony melodyjność i rytm piosenek sprawiają, że gramatyka jest łatwiej. Przyswajalna pod warunkiem prawidłowości gramatycznej danej piosenki.
Język angielski pod względem różnorodności akcentów jest bardzo „szeroki”. Szczególnie doświadczalne jest to w piosenkach. Rodzajów akcentów w języku angielskim jest bardzo dużo.
W piosenkach są poruszane niemal wszystkie tematy, którymi zajmuje się człowiek (np. Bóg, miłość, cierpienie, wojna), co poszerza tematycznie nasz język.
Piosenki pogłębiają naszą wrażliwość. Wyrażane uczucia w piosenkach dotykają naszego wnętrza. Wpływa to na naszą naukę języka. Czym silniejsze uczucie tym łatwiej zapamiętujemy językowo określone wyrażenia z nim związane. Piosenki czasem wprowadzają nas w dobry humor, czasem smucą, czasem motywują.
Nauczanie języka przez piosenki może być znakomitą formą zabawy. Można połączyć przyjemne z pożytecznym. Jest to bardzo skuteczna metoda w nauczaniu dzieci. Piosenki wprowadzają element rozrywki do zajęć.
Piosenki wpływają bardzo pozytywnie na atmosferę w grupie. Uczniowie czują się bardziej swobodnie. Przełamują bariery i zahamowania.
Comments